Главная Упрощенный режим Описание

Базы данных


Статті з періодичних видань та збірок іноземними мовами- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Книги (4)Статті з періодичних видань та збірок (6)Книги іноземними мовами (2)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационный краткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: (<.>K=ПСИХОЛІНГВІСТИКА<.>)
Общее количество найденных документов : 64
Показаны документы с 1 по 20
Сигли бібліотек за посиланням
 1-20    21-40   41-60   61-64 
1.

Бессонова І.В. До питання про деякі психолінгвістичні особливості сприймання іншомовної лексики у звуковому коді в аспекті її методичної типології./І.В. Бессонова // Питання романо-германської філології та методики викладання іноземних мов. В 2.. -Київ:Радянська школа, 1975.-С.С.159-161
2.

Замашна С. Соціокультурний компонент лексики з запозиченням кольору./ С. Замашна // Наукові записки. Серія "Філологічна ". В.11. -Острог, 2009.-С.219-222
3.

Литвиненко Н. Психолінгвістичний аспект вивчення мовних понять/Н. Литвиненко // Наукові записки. Серія "Філологічна ". В.104 (2). -Кіровоград, 2012.-С.314-318
4.

Theories about Children's Language Acquisition // How English Works. -N.Y.:Longman, 2011.-С.310-316
5.

Learning Grammar: Insights from SLA Research and Consciousness-Raising // Teaching Language from Grammar to Grammaring. -Boston:Heinle Gengage Learning, 2003.-С.78-99
6.

Ellis R. The Study of Second Language Asquisition/R.Ellis . - 1999
7.

A Theory-Based Approach to the Measurement of Foreign Language Learning Ability: The Canal-F Theory and Test / E. Grigorenko, R. Sternberg, M. Ehrman // The Modern Language Journal. Vol.84. N 3. . -Oxford:Clearance Center, 2000.-С.390-405
8.

In Search of Yesterday's Words: Reactivating a Long-Forgotten Language / Kees De Bot, S. Stoessel // Applied Linguistics.Vol.21.N - 3. September 2000. -Oxford:Oxford University Press, 2000.-С.333-353
9.

Grabe William Reading in a Second Language. Moving from Theory to Practice./William Grabe. - 2009
10.

The nature of reading: Defining reading // Reading in a Second Language. Moving from Theory to Practice.. -New York:Cambridge University Press, 2009.-С.4-20
11.

How reading works: The building blocks of fluency and comprehension // Reading in a Second Language. Moving from Theory to Practice.. -New York:Cambridge University Press, 2009.-С.21-38
12.

Comprehension processes. How reading works // Reading in a Second Language. Moving from Theory to Practice.. -New York:Cambridge University Press, 2009.-С.39-58
13.

Cognitive issues in reading // Reading in a Second Language. Moving from Theory to Practice.. -New York:Cambridge University Press, 2009.-С.59-82
14.

Models and more models of reading: Explaining reading // Reading in a Second Language. Moving from Theory to Practice.. -New York:Cambridge University Press, 2009.-С.83-106
15.

Reading in different languages // Reading in a Second Language. Moving from Theory to Practice.. -New York:Cambridge University Press, 2009.-С.109-128
16.

L1 and L2 reading relationships // Reading in a Second Language. Moving from Theory to Practice.. -New York:Cambridge University Press, 2009.-С.129-151
17.

The social context of reading // Reading in a Second Language. Moving from Theory to Practice.. -New York:Cambridge University Press, 2009.-С.152-174
18.

Motivation for reading // Reading in a Second Language. Moving from Theory to Practice.. -New York:Cambridge University Press, 2009.-С.175-194
19.

Building main-idea comprehension // Reading in a Second Language. Moving from Theory to Practice.. -New York:Cambridge University Press, 2009.-С.198-219
20.

Becoming a strategic reader // Reading in a Second Language. Moving from Theory to Practice.. -New York:Cambridge University Press, 2009.-С.220-242
 1-20    21-40   41-60   61-64